Frans-Coby.reismee.nl

Aankomst Bangkok

De vlucht met Eva air liep voorspoedig: een nachtvlucht en kunnen slapen tot het licht aan ging: zelfs toen nog een beetje gedoezeld : en dat na slechts 1 wijntje... Ook op het vliegveld kon ons geluk niet op: snel door de douane, als een van de eersten onze koffers, geld pinnen : in 1 keer goed en gelijk een nieuwe simcard gekocht met onbeperkt internet.

De chauffeur stond ons al op te wachten en samen met nog 4 anderen in de minibus. Het is geen thuiskomen zoals ik in andere reisverhalen wel eens lees: maar wel is veel bekend/ vertrouwd. Dit jaar verblijven we in een ander hotel: Nouvo City. Vlak bij het backpakkers gebied. Ook in het hotel verliep alles vlot: we kregen een upgrade: een grotere en luxere kamer , en dat voor hetzelfde geld. Gelijk de free transport naar het winkelgebied in het centrum geregeld. So far so good.

Khao san road is op 10 minuten loop afstand. Maar eigenlijk zijn de straten eromheen veel leuker. Voor een paar cent gegeten en gelijk een voetmassage genomen. De buckets beer zijn in de meerderheid hier, live muziek, iedereen vrolijk ( althans zo lijkt het of is het projectie? of het bier) Onze eerste dag kan niet meer stuk. Inge mijn koffer is nog nooit zo licht geweest: ik kan gaan shoppen dus!

Ook de aangename temperatuur is een plus: thuis zo koud en hier lekker in je korte broek en hemd.Tijdens de massage buiten bijna in slaap gevallen: op tijd terug naar het hotel om dit verhaal te typen, douchen , nog ff lezen en morgen inkopen doen en kijken of we met de skytrai en boot weer naar het hotel kunnen komen...