Frans-Coby.reismee.nl

Khao Yai national park en olifanten poep

Vandaag konden we min of meer uitslapen: we vertrokken pas om half 9, na een perfecte nachtrust trouwens: tegen alle verwachtingen in. Het park lag op een half uur rijden. Schier leven nog vele dieren in het wild: olifanten, beren, allerlei soorten slangen, vogels, spinnen , wilde honden , wolfen, apen ( allerlei soorten) : teveel om op te noemen. Er worden veel trekkingtochten georganiseerd om wildlife te spotten: we zagen veel toeristen volledig aangekleed in jungle kleding, anti-bloedzuiger sokken, jungle hoeden etc.. Wij hadden wel groene broeken, maar die waren gewoon driekwart, en open teva schoenen: ook wel degelijk en stoer maar toch... De eerste stop was een track die door een grasveld leidde: het gras was bruinig, maar wel hoog. We moesten een kilometer lopen naar een uitkijkpost , welke vlak bij een drinkpoel was. Behalve vogels en vlinders zagen we weinig spannends. We hoorden apen in de verte schreeuwen: maar die hielden er op een gegeven moment ook mee op. In de uitkijkpost was het lekker koel, maar de ginds besloot dat we de poel van dichtbij gingen bekijken : het werd een soort sluip door kruip door gebeuren, en aan het begin van dit 'pad' stond een bord ' no. Entry' tja... Bij de poel lag verse olifanten poep en dan begint het toch wel spannend te worden. Zo met je iPad lezend over alle dieren die hier voorkomen is toch wat anders dan er lopen en verse shit zien. Volgens de gids waren de olifanten op dat moment de jungle ingetrokken. Maar hij zag ook sporen van slangen: phytons : ben je blij dat je het ene gevaar heb overleefd, komt er iets anders op je pad. We moesten naar de waterkant lopen : daar zouden ze zitten, eerlijk gezegd wilde ik helemaal niet naar de waterkant, maar ik durfde ook niet te blijven staan. We zagen nog net een grote slang het water in glijden. Jakkes. We kregen daarna een survival les als de phytons ons zouden aanvallen. We moesten de slang pijn doen : what the fuck:met wat dan? De gids had een mes en als de slang zijn staart naar je mond bracht moest je er hard op bijten. Tot overmaat vanramp liet hij nog allerlei botten zien van dieren die waren opgevreten : boven en onderkaken, berenschedels etc. Ik weet niet wat spannender is: deze verhalen of zo'n beest in het echt zien. Ik was maar wat blij dat we weer in ons busje zaten.

De volgende trekking was er een door de jungle met weinig kans op wilde dieren: alleen mooie omgeving. Hier zaten gibbons: dus lange tijd geprobeerd ze op de foto en film te krijgen. Onze lunch was ook spannend: er zaten makaken, die bijten en Stelen je eten van onder je handen:gelukkig :-) waren er een paar busjes met schoolkinderen en die hadden ijsjes en zakjes chips: een feestmaal voor de apen: ze trokken de zakken uit de handen van de kinderen en beten naar de begeleiding als deze de apen wilden verjagen. Er moesten rangers aan te pas komen , met sedatie geweren om ze te verjagen: nou ja niet voor lang: ze komen gewoon terug. dit is wel een avontuurlijke manier van uit eten gaan.

De laatste trekkingtocht zou een zoektocht naar een krokodil worden, nou hier trapten we niet in: je gaat echt niet op zoek naar een krokodil, maar een mooie wandeltocht onverhard door de jungle, is echt iets voor ons. Maar:.... Vrij in het begin lag verse olifantenpoep....., je zag aan de begroeiing waar hij gelopen had dat het allemaal nog vers was, ook boomstronken waren geschaafd door z'n poten. We kwamen heel wat poep tegen, de gids werd bang. Na 1 km vroeg hij of we het goed vonden om terug te gaan: hij kwam liever niet oog in oog te staan met een mannetjes olifant. Nou om hem een plezier te doen hebben we ingestemd ... Ik had m'n selfiestok meegenomen, maar daar zou ik de olifant niet mee verjagen denk ik.

We we hadden nog een flinke rit te gaan naar ons resort: in the middelofnowhere aldus de gids, en dat klopt aardig. We zijn de enige gasten in een vrij basic gebeuren, maar alles is schoon, we hebben een eigen bungalow, met airco en dit keer geen tokeh maar wel tjiktjaks die muggen eten. Ook vliegen er mooie papegaaien, die op Frans z'n schouder kwamen zitten. Na verloop van tijd voelden ze zich zo eigen, dat ze hem als wc. gebruikten... Z' n hele rug onder vogelpoep.Poep genoeg voor vandaag.

Rachida

Heej backpackers,

Wat maken jullie toch een geweldige reis. Ik proef gewoon het eten en ruik het land. Prachtig!!!! Maar ehhh Coby, groene dunne pannekoeken??? Nooit van gehoord...zal toch géén goede moslima zijn ;-) hihihi
Ik blijf jullie volgen hóór. Wat een avontuur. Dikke kus. Rachida