Frans-Coby.reismee.nl

Shopping day

Hoe relaxed ik ook dacht te zijn gisteren: ik zag dat ik het verhaal 4x heb geplaatst: dus 3x extra op verzenden geduwt: niet echt onthaast nog. Vandaag met de minibus van het hotel naar de shoppingmall gebracht. De bus was wat aan de late kant: hoeveel mensen er in uniform dan mee bezig zijn om het busje voor het hotel te krijgen en toch nog versneld te laten vertrekken, konden we niet helemaal tellen. De rit erheen zou ook een sightseeing tour zijn: tja misschien als hij stipt op tijd vertrekt : nu reed de chauffeur op topsnelheid en dat in zo'n drukke stad....Inmiddels zijn we al aardig bekend in de shoppingmall, maar toch blijft de grote van de winkel ons steeds weer verrassen.gelukkig geslaagd voor de eerst komende dagen. Omdat het vandaag een niet avontuurlijke dag is, ons eens gewaagd aan een mixend beef soup. ( iets waar lovend over gesproken op internet) Tja.... de soep,was lekker van smaak maar wat er inzat... Ik proefde lever : beh , witte gehaktballetjes, en de rest konden we niet thuis brengen, dus mogelijk het lekkerste in de kom gelaten. Het toetje: mango met sticky Rice was verrukkelijk: extra veel cocos op de rijst en de mango was sappig en goed rijp.

De skytrain was ons volgende project: na e.e.a bestudeert te hebben lukte het ons een kaartje te kopen en vonden we ook het juiste perron ( we komen van het platteland.. dat blijft in dit soort gevallen een handicap) Bewust bij een beeldscherm gaan zitten zodat we in ieder geval goed zouden uitstappen. => hier komt in beeld wat het volgende station is. De boot moest een makkie worden dachten we: er bleken 3 pontons te zijn waar boten aan leggen.. Oranje vlag boat moesten we hebben ,maar welk poton ? Gelukkig was er een mevrouw die kaartjes verkocht: ze sprak 1woord Engels: queue en trok ons letterlijk en figuurlijk over de streep. Bij de 10 e aanlegsteiger moesten we eraf: hou de tel maar ns bij op zo'n drukke boot: en de namen waren soms in het Thais + we zaten aan de verkeerde kant om te zien hoe het heette. Toch op de juiste plaats van de boot af: ( Frans heeft TomTom op'z'n telefoon ????)op 10 minuten loopafstand van het hotel.

S'avonds onszelf een swedish oil massage tegoed gedaan. Net te doen qua pijnlijkheid. het was er pikkedonker , ik zou de masseuse niet aan kunnen wijzen als ze me dat vroegen. er werd niet gesproken, alleen gewerkt. Daarna een heerlijk "los" gevoel. Khao san road is vooral een toeristisch gebeuren : je ziet er geen Thai . Er zijn drink en eetmogelijkheden in overvloed, wat zeer prettig is. Veel dronken toeristen trouwens: sommige werden half weggesleept...

Morgen vroeg op : we gaan een lange fietstocht maken : rond 50 km. Om half 7 een taxi zien te regelen. En daarvoor nog ff ontbijten. Dat wordt om half 6 opstaan.

Annemieke

Dat gaat een onderneming worden die fietstocht! Ik ben erg benieuwd naar het verslag van jullie fietstocht. Pas goed op daar in de drukte........of start de tocht buiten de stad? Toch handig hè een smartfoon met allerlei opties ;-) veel plezier en geniet ervan. Groetjes xx

inge

Super leuk om jullie te volgen, jullie zijn al echte back-packers met weinig bagage, shoppen maar........ Succes met jullie fiets avontuur. Jullie missen hier niks, vandaag bakken sneeuw uit de lucht, saai weer!

groetjes, Inge