Frans-Coby.reismee.nl

Terug in the city

Op zaterdagmorgen hebben we afsccheid genomen van de mensen in Ranong. We werden weggebracht naar het vliegveld wat erg klein en eenvoudig was: er sprak slechts 1 meisje Engels , wij werden geholpen door iemand die geen woord Engels sprak. De boardingpas werd volledig met de hand ingevuld, ook de nummers op die op de bagagetickets staan werden met de hand geschreven. De koffers gingen op een gewone weegschaal en werden daarna handmatig op een soort handkarretje geplaatst die ook weer handmatig naar het vliegtuig werd gebracht. Dat we vertraging hadden zal niemand verwonderen !

Terug in hetzelfde hotel, met zachte bedden, airco, lift en geen huisdieren voelden we ons ook weer een beetje thuis. Onderweg hadden we een foodmarket gezien, dus besloten we er te voet heen te gaan. Dit was het oude gedeelte van Bangkok. Ook hier sprak nauwelijks iemand Engels, we zagen verder geen toeristen. Wat verschillende hapjes uitgeprobeerd: voor 1 euro zaten we propvol en hadden we ook drinken gekocht: zowel cola als versgeperst sinasappelsap.

S'nachts bleek de airco niet voldoende te koelen... er werd nog met 3 personen geprobeerd e.e.a te verhelpen maar ze kregen het niet voor elkaar: Frans wist waar het probleem zat, maar ik had liever een andere kamer dan wachten tot ze naar hem zouden luisteren. Zodoende vertrokken we later dan gepland naar de grootste markt ter wereld : Chatuchak market, met meer dan 8000 stalletjes. We konden de taxi delen met een ander stel, dus dat scheelde weer in de prijs.

De markt was inderdaad giga groot. Er lopen 2 "mainroads" met allemaal zijIngangen. Eerst een plattegrond gescoord , want anders zouden we verdwalen , of misschien steeds hetzelfde steegje pakken. De markt is overdekt, smal, warm en druk en toch vonden we het er heerlijk. Je kijkt je ogen uit zoveel is er te koop en voor een vriendenprijsje waar je ook nog van af moet pingelen: shopwahalla.Er was tevens genoeg te eten en te drinken en allerlei entertainment.

We hebben hier de gehele dag rondgelopen. We besloten terug ook met een taxi te gaan, blij dat we eindelijk konden zitten en met airco. S'Avonds een vol uur onze voeten en onderbenen laten masseren, dat zou bij de sportschool een schot in de roos zijn wat mij betreft: wat een verwennerij en je voeten voelen weer als herboren.

Morgen gaan we een wandel en eet- excursie doen. Maar eerst onze gids zien te vinden: deze staat ons ergens op te wachten bij de BTS skytrain, waar we met de boot naar toe moeten.

Inge

Super leuk jullie avonturen!! en vooral dat heerlijke eten en drinken................Wij maken ons hier op voor de "vastenavend" de vonkies zijn niet meer te houden!! Groetjes, Inge